//bnjour je t'aime!
Follow Dashboard
Ayam?
Rabu, 9 Oktober 2013 | 0Superstar (s)!

Assalammualaikum korang.

        ?
 apa kaitan ayam ni? okei lets me tell you the story

     Bismillahirahmanirahim
macam ni tadi aku tengah online kat ruang tamu so aku pun pergi lah buka pintu rumah tu luas-luas sebab panas + gelap aiman pulak tengah tengok tv dengan kusyuk nya izzah tengok tv dekat bilik. tetiba tengah-tengah syok aku chatting dengan fatin dan syera ada ayam masuk ke rumah

bila ayam tu masuk takat pintu rumah je aku cool lagi cakap "aiman ayam pergi halau dia" aku malas nak begerak dari tempat duduk aku sebab aku tengah chatting. then aku just semburkan air liur aku mengucap "shuhhhhh" "shuuhhhh" kat ayam tu. korang tau je lah kan dah nama pun binateng mana nak paham cakap aku.

ayam tu boleh lagak kan diri lagi pergi masuk dalam rumah time tu aku dah cuak dah aiman sah sah takut. korang ingat aku ni heroin sangat ke nak pergi tangkap ayam tu. aku pun 2 kali 5 pengecut. tapi aku boleh buat cool lagi on9 sambil chat dengan fatin. aku cakap kat fatin ayam tu masuk rumah tapi aku lansung tak bertindak

aku dan aiman memang takut lah nak halau tak berani mak aku belum balik dri sekolah lagi ayah aku pergi training budak bola. abang aku kat sekolah lagi. apa tak aku takut. aiman pulak lari pergi tempat aku. mata aku sekejap pandang laptop sekejap pandang ayam aiman pun sama sekejap dia pandang tv sekejap pandang ayam.

beberapa minit selepas tu ayam tu boleh-boleh buat selambe pergi masuk bilik tidur aku. aku apa lagi mula lah jadi hesteria tengok ayam tu guling-guling atas katil tempat aku tidur. my goodness gugur jantung aku Allah je lah yang tahu perasaan aku. nak nangis pun ada bila dia konker katil aku. pastu dia boleh terbang pergi duduk atas rak almari buku. dalam hati aku jangan lah kau berak

Aiman pulak dia pergi lari keluar rumah. time tu aku lagi lah bertambah cuak. nak nangis je tapi sempat lagi ketawa. aiman masuk rumah balik aku ingatkan apa lah rupanya dia bagi aku selipar suruh aku baling ayam tu. aku pun dengan semangat yang bekobar pergi baling selipar tu tapi ayam tu guna kuasa kebal selipar tu tak terkena pun. lepastu aiman ambik banyak-banyak selipar kat luar kami pun perang lah dengan ayam tu tapi masalahnya bilik aku yang beterabur ayam nya tak keluar-keluar pun. hish benci betul lah

aku pun dah mula give up then aku jerit  panggil izzah dengan lantang nya. tetiba izzah muncul ingatkan dia lah heroin tapi dia pun dua kali lima dengan kita orang. last last ketiga-tiga orang kami berdiri panjat meja kerusi.. siap bawak penyapu bagai nak rak tapi bila aku ada semangat nak halau ayam tu aku pergilah nak masuk bilik baru jejak separuh kaki terus aku cepat-cepat pergi buka lampu cari ayam tu. bila dah nampak ayam tu aku lari lah then aku terpijak penyapu punya bulu-bulu tu apa tak aku menjerit berpusing-pusing macam orang gila yang tak boleh bla nya bila kitaorang ada nampak habuk yang bergumpal then semua menjerit ketakutan hahaha.

sekali kami dapat idea. terlupa pulak atuk aku masih ada kat rumah then kami panggil lah dia. aiman pulak minta kat dia parang nak potong ayam tu. hahahaha konon berani. pastu aku minta tolong dia. baru lah dia halau ayam tu. aku aiman izzah menjerit macam orang gila bila dalam proses halau ayam tu. semua nya nak berdiri atas meja. kita orang tutup mata then atuk aku tanya "ayam tu dah keluar ke?" kami pun tak tau sebab sebok menjerit dan tutup mata kan. pastu dengar bunyi bising ayam kat luar tu meroyan kei so ayam tu dah keluar.... yeayyyy.!!!!!

tamat lah cerita dia. then aku tak berani buka pintu dah aku tutup pintun buka lampu dan aircond insaf kei. pastu ada dalam cerita cartoon tadi cerita pasal ayam -.- lol selalu nya ayam ni tak berani masuk rumah sebab ada kucing aiman tu. tapi kucing aiman kena hantar rumah kawan mak sebab nak kawin kan dia dengan kucing parsi kawan mak. 



| Newer Post
Holla~


"wherever you go, go with your heart"confucius
#1601


Diary AN


je t'aime

#MUSLIM #TRAVELLER #FOODLOVER